Actualidad Noticias Espectacular jornada d´eixida de The Ocean Race a Alacant

Espectacular jornada d´eixida de The Ocean Race a Alacant

Resultats

16 gen. 2023
La 14a edició de The Ocean Race ha eixit des d'Alacant aquest diumenge amb rècord d'assistència de públic: quasi 140.000 espectadors durant el cap de setmana
The Ocean Race

L'any en què The Ocean Race celebra el seu 50 aniversari, una flota formada pels millors regatistes del món s'ha embarcat en el que es considera la prova per equips més dura del món de l'esport. Cinc velers de la classe IMOCA, vaixells voladors de carreres d'alta tecnologia, van salpar envoltats d'una enorme gentada en les aigües situades al costat del Ocean Live Park en el port d'Alacant just després de les 16.00 hora local.

Dues hores abans, una flota de sis monotips VO65 havia partit en la primera etapa de The Ocean Race VO65 Sprint, que se celebrarà en les tres etapes europees de la regata.

Mentre totes dues flotes naveguen cap a Cap Verd, a unes 1900 milles nàutiques de distància, els IMOCA continuaran la seua tornada al món, mentre que els VO65 es detindran a Cap Verd, abans de reunir-se de nou amb la flota de IMOCA a Europa en la primavera per a les dues etapes finals de la regata.

Tots els regatistes van ser acomiadats per quasi 140.000 aficionats que van visitar el Village aquest cap de setmana per a gaudir de l'experiència de The Ocean Race, que va comptar amb múltiples activacions relacionats amb el guardonat programa de sostenibilitat Racing with Purpose (Navegant amb un Propòsit), desenvolupat en col·laboració amb el patrocinador fundacional 11th Hour Racing.

L'espectacle del Ocean Live Park el diumenge va ser històric: 72.500 assistents van abarrotar les instal·lacions del recinte alacantí, la qual cosa va suposar un nou rècord d'assistència en un dia en les cinc edicions que porta organitzant la seua eixida a Alacant.

L'eixida d'Alacant va oferir un clima espectacular amb temperatures càlides sota un cel assolellat i ara els regatistes tenen per davant unes condicions molt dures a mesura que baixen cap a l'estret de Gibraltar.

Els IMOCA inicien la seua tornada al món amb unes condicions perfectes

A primera hora de la vesprada, les condicions del vent van començar a establir-se en 12-14 nusos de l'Oest-Nord-Oesta per a l'eixida dels cinc IMOCA. En l'aigua i quan va sonar el tret d'eixida, va ser el nou Biotherm (FRA) de Paul Meilhat el que marcaria el ritme volant sobre els seus foils. Va ser una exhibició impressionant, sobretot perquè la setmana passada va ser la primera vegada que els seus tripulants van navegar junts a bord d'un vaixell que es va botar recentment.

Després d'uns moments inestables en el ràpid través de la primera balisa, en els quals el vaixell va volar per l'aire contínuament, va quedar clar que, si bé l'equip francés era ràpid, encara no estava correctament trimado. Darrere d'ells, trepitjant-los els talons, el Team Holcim-*PRB (SUI) de Kevin Escoffier també volava de tant en tant mentre tots dos vaixells marcaven un ritme vertiginós.

El segon tram del recorregut costaner va ser de rumb oberts. Els equips van poder tornar a trimar i reajustar els seus velers abans del següent tram ràpid. Segons després que el Biotherm muntara la tercera balisa, va quedar clar que havien fet alguns canvis essencials per al seu bon rendiment i van ampliar el seu avantatge sobre la resta de la flota. Mentrestant, després d'una eixida decebedora, el 11th Hour Racing Team (els EUA), patronejat per Charlie Enright, va passar de l'últim lloc al tercer, justificant el favoritisme que li atorguen molts experts i aficionats.

Mentre el 11th Hour Racing Team avançava cap a la part davantera de la flota, el Team Malizia (GER) de Boris Herrmann queia posicions, però va poder passar al GUYOT environnement - Team Europe (*FRA/GER), patronejat per Benjamin Dutreux després que l'equip tinguera un problema amb el seu codi zero que els va obligar a baixar la velocitat mentre solucionaven el problema.

Quan els líders passaven per l'última balisa, el Biotherm aconseguia uns espectaculars 29 nusos de velocitat. El seu avantatge ja s'havia estés a 500 metres sobre el segon classificat, el Holcim-PRB, malgrat que només portaven 40 minuts de navegació.

Abans de l'eixida, el patró Meilhat havia explicat que tant ell com la seua tripulació se sentirien molt còmodes navegant el vaixell en manera manual si fora necessari. Ara, després d'haver realitzat una demostració vertiginosa en el recorregut costaner amb el timó a la mà, va quedar molt clar que portava tota la raó.

Uns altres havien explicat la importància de ser previnguts. Però si el recorregut costaner havia revelat alguna cosa, va anar que les velocitats dels vaixells, que excedien regularment els 30 nusos, van il·lustrar el que significa el nou món de la classe IMOCA amb tripulació completa i que promet grans velocitats en aquesta etapa de 3.500 quilòmetres fins a Cap Verd.

Posicions provisionals
1 - Biotherm (FRA)
2 - Team Holcim-PRB (SUI)
3 - 11th Hour Racing Team (USA)
4 - Team Malizia (GER)
5 - GUYOT environnement – Team Europe (FRA/GER)

La flota VO65 posa rumb a Cap Verd

The Ocean Race VO65 Sprint ha sigut la primera regata a partir d'Alacant aquest diumenge. Des de diversos dies abans de l'eixida de The Ocean Race, la meteo havia sigut el centre d'atenció de l'Etapa 1, de 1.900 milles nàutiques, des d'Alacant a Cap Verd. El principal element que havia centrat el debat era el pronòstic de forts vents i grans ones que la flota es trobarà en la seua baixada cap a l'Estret de Gibraltar.

Però el pronòstic també suggeria que les primeres milles de l'etapa en port de l'Etapa 1 de la VO65 Sprint Cup (un recorregut de forma rectangular prop de la costa), també serien molt complicades ja que un front meteorològic s'estava movent a través de la zona.

I pel que fa a l'eixida dels VO65, el vent va acabar generant algunes situacions complicades en el camp de regates. Per a l'eixida a les 1405 CET, el vent era suau i d'una direcció diferent de la qual s'havia previst originalment, la qual cosa va fer que els primers bordos foren un tram de sobrevent en lloc d'un través.

Dels sis vaixells, el Windwhisper Racing Team (POL) patronejat pel càntabre Pablo Arrarte va ser el que millor es va comportar en els primers minuts. La seua eixida per l'extrem exterior de la línia va resultar ser un moviment guanyador abans del vent caiguera i rolase. A partir d'ací, durant la següent hora l'equip polonés va llegir perfectament aquestes canviants condicions per a liderar a la flota durant tot el recorregut rectangular.

Darrere d'ells, el Team JAJO (NED), patronejat per Jelmer van Beek, també va tindre una bona eixida, mentre que el Ambersail 2 (LUI) de Rokas Milevičius es va situar en tercer lloc. El pronòstic augura ara unes condicions complexes i canviants amb l'amenaça de forts vents i corrents molt potents.

Related links