Actualidad Noticias Alzira-Moraira, Retarde i Aquarelle1-Varadero València, manen en les 300 Milles A3-Trofeu GREFUSA

Alzira-Moraira, Retarde i Aquarelle1-Varadero València, manen en les 300 Milles A3-Trofeu GREFUSA

Creuer

29 gen. 2024
La flota navega sobre les 17.00 hores en les proximitats d'Alacant, amb rumb al primera pas de control, establit a l'illa de Tabarca
CN Moraira

Les 300 Milles A3 Moraira Trofeu GREFUSA ja navega rumb al primera pas establit a l'illa de Tabarca. La flota navega bastant estirada en estos moments, a les 17.00 hores, amb un brode bastant definit a terra en la seua gran majoria dels quasi 20 vaixells que han pres l'eixida. En estos moments naveguen en les proximitats d'Alacant i ja virant cap a l'illa de Tabarca, sent eixe el primer pas obligat.

Per davant es troben dos vaixells del RCN de València: Retarde, un Swan 58, i el Aquarelle1-Varadero València, un FRERS 45, encara que este es troba més a terra i per darrere del ‘gran’, el Swan 75 Alzira Moraira. L'alacantí Spaniard un Grand Soleil 50 és qui ve trepitjat fort, amb un brode clar de terra, el qual sembla que els arriba amb més pressió.

Per darrere un ram de vaixells que no perden el deixant d'eixos quatre vaixells que van per davant. Per ordre Smerit i Elu, mentre que una miqueta més arrere Modul, Sorolla i M10. La resta de la flota navega en dos grups en el primer encapçalat per KIM-Team i l'altre liderat pel santapolero Allegro Vivace.

Quant a l'eixida, després de les tres últimes edicions que han sigut molt dures en la deixada anar, dues d'elles amb una intensa i forta pluja, en esta edició de 2024 el vent, el sol i les bones condicions de vent han sigut els principals i bons ingredients per als 20 vaixells que han pres l'eixida.

Vent de component Sud-oest, del 210é, amb uns 8 nusos d'intensitat el que ha permés llançar la regata a la seua hora: 12.00 hores, amb un flota agrupat que s'ha anat estirant en la línia en el moment del bocinazo. Els ‘grans’ han sabut col·locar-se bé pel que ha començat a marcar des d'eixe moment el camí a la resta de la flota.

En eixa línia estava el Aquarelle1-Varadero València i Retarde principalment. La resta de la flota ha anat agafant posicions i un d'ells ha sigut el Modul de Santa Ponça, seguit del Spaniard, Computer Supercontable, Gauguanco IV, KIM Team, mentre que el Sorolla ha optat per un brode més cap a la ‘roca’ encara que després a virat buscant el rumb directe a Tabarca. Els Swan45 ha fet la seua guerra particular i tots mirant més cap a Calp han navegat agrupats: Smerit, M10 i Jeffertje 3.

Si tot es manté com ara, quant a les condicions de vent, és probable que esta siga una de les edicions més ràpides de les ‘300’, encara que per a això han de donar-se estes condicions de vent en la qual ara navega la flota.