Actualidad Noticias 36a edició: 150 vaixells i un miler de tripulants prestos a salpar

36a edició: 150 vaixells i un miler de tripulants prestos a salpar

Creuer

22 març 2024
Ruta de la Sal

Un any més La Ruta de la Sal – Rumb Eivissa ha obrat el miracle de crear espai on sembla no haver-lo i així, gràcies a la inestimable col·laboració i al gran esforç logístic de l'equip que gestiona el Club Nàutic Sant Antoni i dels responsables de Ports IB, el port de Sant Antoni de Portmany es troba prompte a rebre als 150 velers que s'han inscrit per a participar en la 36a edició de La Ruta de la Sal - Rumb Eivissa, procedents de Barcelona (71) i de Dénia (79). 150 velers en total, gran part d'ells d'eslora superior als 12 metres i, més concretament, 27 superant els mítics 50 peus, és a dir els 15 metres.

La composició de totes dues flotes, versió Barcelona i versió Dénia, és un perfecte reflex del que es veu en tots els nostres ports: models nous i no tan nous; d'entre 8 i 20 metres d'eslora; de diverses banderes i de diferents llestes (6a i 7a). Precisament esta regata d'altura, la de major participació de quantes se celebren al nostre país i una de les més freqüentades del Mediterrani, potència de manera especial la presència de vaixells de llista 6a, és a dir dedicats a la formació o al charter, com mig per a promoure l'afició per la navegació d'altura, donant a conéixer els seus molts atractius i plaers, entre ells descobrir nous ports, noves terres. En esta edició són 27 els velers de llista 6a que competixen en la categoria creada per a ells: la GlobeSailor (19 en la versió Barcelona i 8 en la de Dénia).

I un any més, la travessia directa entre Dénia i Eivissa (de 55 milles) dona mostres de convéncer a un bon nombre d'armadors, sent 15 els vaixells que en esta edició competiran per fer-se amb el triomf en la categoria coneguda com a Mini Sal.

Els més xicotets: a l'espera de confirmar la participació del Monito- Puma 23 disseny de Holman & Pye que Drassanes Inergan va començar a construir en 1971 - les embarcacions de menor eslora enguany són tres First 27.7 de 8 metres. Dos d'ells, el Vaig remoldre i el Tortooga, competiran en la versió Dénia, mentres que el Oli Oyl, ho farà en la versió Barcelona.

El de major eslora: Gymir de Manel Codina del RCN de Barcelona, Maxi Dolphin 65 que, amb els seus 19,8 metres d'eslora i dissenyat per Lucca Brenta que ja ha aconseguit la victòria en temps real en 3 edicions de La Ruta de la Sal, intentarà revalidar el seu triomf enfront d'altres vaixells de similar grandària i prestacions, com el Swan 60 de nom Flomali 2 d'Alex Starint, que competix al seu torn en la versió Barcelona baix pavelló belga.

Rècords a batre:

  • Versió Barcelona - 140 milles: 13h. 18m. 54s., temps registrat per CAR, Knierim 50 de Maximilian Klink l'any 2011.
  • Versió Dénia - 117 milles: 12h. 22m. 10s., temps registrat per PILOTARI PROJECT, Vismara 68 de Andrés Varela l'any 2022.

Un any més La Ruta de la Sal – Rumb Eivissa ha obrat el miracle de crear espai on sembla no haver-lo i així, gràcies a la inestimable col·laboració i al gran esforç logístic de l'equip que gestiona el Club Nàutic Sant Antoni i dels responsables de Ports IB, el port de Sant Antoni de Portmany es troba prompte a rebre als 150 velers que s'han inscrit per a participar en la 36a edició de La Ruta de la Sal - Rumb Eivissa, procedents de Barcelona (71) i de Dénia (79). 150 velers en total, gran part d'ells d'eslora superior als 12 metres i, més concretament, 27 superant els mítics 50 peus, és a dir els 15 metres.

La composició de totes dues flotes, versió Barcelona i versió Dénia, és un perfecte reflex del que es veu en tots els nostres ports: models nous i no tan nous; d'entre 8 i 20 metres d'eslora; de diverses banderes i de diferents llestes (6a i 7a). Precisament esta regata d'altura, la de major participació de quantes se celebren al nostre país i una de les més freqüentades del Mediterrani, potència de manera especial la presència de vaixells de llista 6a, és a dir dedicats a la formació o al charter, com mig per a promoure l'afició per la navegació d'altura, donant a conéixer els seus molts atractius i plaers, entre ells descobrir nous ports, noves terres. En esta edició són 27 els velers de llista 6a que competixen en la categoria creada per a ells: la GlobeSailor (19 en la versió Barcelona i 8 en la de Dénia).

I un any més, la travessia directa entre Dénia i Eivissa (de 55 milles) dona mostres de convéncer a un bon nombre d'armadors, sent 15 els vaixells que en esta edició competiran per fer-se amb el triomf en la categoria coneguda com a Mini Sal.

Els més xicotets: a l'espera de confirmar la participació del Monito- Puma 23 disseny de Holman & Pye que Drassanes Inergan va començar a construir en 1971 - les embarcacions de menor eslora enguany són tres First 27.7 de 8 metres. Dos d'ells, el Vaig remoldre i el Tortooga, competiran en la versió Dénia, mentres que el Oli Oyl, ho farà en la versió Barcelona.

El de major eslora: Gymir de Manel Codina del RCN de Barcelona, Maxi Dolphin 65 que, amb els seus 19,8 metres d'eslora i dissenyat per Lucca Brenta que ja ha aconseguit la victòria en temps real en 3 edicions de La Ruta de la Sal, intentarà revalidar el seu triomf enfront d'altres vaixells de similar grandària i prestacions, com el Swan 60 de nom Flomali 2 d'Alex Starint, que competix al seu torn en la versió Barcelona baix pavelló belga.

Rècords a batre:

  • Versió Barcelona - 140 milles: 13h. 18m. 54s., temps registrat per CAR, Knierim 50 de Maximilian Klink l'any 2011.
  • Versió Dénia - 117 milles: 12h. 22m. 10s., temps registrat per PILOTARI PROJECT, Vismara 68 de Andrés Varela l'any 2022.