Actualidad Noticias Bridges to the Sea, campió de les 200 Milles A2 d´Altea

Bridges to the Sea, campió de les 200 Milles A2 d´Altea

Creuer

08 març 2021
L'embarcació “Bridges to the Sea” del CN Altea, tripulada per Carlos Olsson al costat de Felip Moll, s'han proclamat campions en la 35 edició de la Regata d'Hivern 200 milles a2 del Club Nàutic d'Altea
CN Altea
CN Altea
Altea

Les 200 milles a2, organitzades pel Club Nàutic d'Altea, donaven el tret d'eixida aquest passat divendres 5 de març. La flota de creuers a dos tripulants amb 37 vaixells inscrits recorreria les 200 milles que separen Altea d'Eivissa amb una previsió meteorològica de poc vent.

Bridges to the Sea s'ha proclamat campió absolut, sent la segona vegada que participa en aquesta regata considerada com la més complicada, dura i difícil del Mediterrani i que és classificatòria per a la Copa d'Espanya de Creuers A2.

L'eixida es va produir aquest passat divendres a les 12.00 hores, el vent bufava de nord-est amb una intensitat de 8 nusos el que va permetre una eixida espectacular amb una flota molt concentrada durant el tram inicial de la regata que va continuar navegant de llevant amb una bona pressió de vent i encapçalada per un grup molt concentrat de 16 vaixells, entre els 4 i els 7 nusos de velocitat. Durant les dues primeres hores de la regata, el Bruixot (RCN València) i el DKategoria (València Mar/RCN València), dos de les embarcacions més grans, es posicionaven al capdavant a una velocitat mitjana de 7 nusos, seguides del Hydra (CN Balis) i els Llimbs (CN Altea). La direcció del vent en el trajecte Altea-Eivissa va fer que Carlos Olsson i Felip Moll (Bridges to the Sea) prendran rumb de cenyida, sent un rumb no favorable per al Pogo 2 ja que no aquesta dissenyat per a aqueixes condicions i és com més pateix, la qual cosa els va fer arribar pràcticament últims a Eivissa. Ja en els voltants d'Eivissa, la flota de les 200 Milles A2 es va trobar amb una encalmada important en la primera nit de la travessia, produint-se l'efecte acordió, per la qual cosa la flota es reagrupe i es podria dir que la regata es va iniciar de nou. No obstant això, les condicions van canviar i els van permetre navegar de tornada durant tot el dia. Olsson i Moll (Bridges to the Siga) van ser capaços d'aprofitar la calma posicionant-se el més a prop possible de la següent transició, la tàctica de la qual és molt usada en les regates de la Classe Mini en el mediterrani, permetent-los avançar a poc a poc a favor del corrent previst en la reunió de patrons i allunyar-se el més possible de la zona de calma.

 “A partir del nord d'Eivissa els vents eren portants i això ens va afavorir molt en aquest tipus de vaixell i en anar dos, que normalment anem només un en aquesta classe, ens va permetre esprémer el vaixell molt més i traure-li més rendiment” comentava Carlos Olsson, patró de Koan – Bridges to the Sea.

A partir de la Mola, la qual cosa per a la resta de la flota suposava anar de popa, per a Bridges to the Sea van ser dos llargs, cosa que significava anar més ràpid en aquest tipus de vaixells dissenyat per a rumbs oberts. Aprofitant aquest avantatge respecte a la resta, Olsson i Moll van prendre un rumb prologant cap al sud per a evitar la calma de l'illa i poder *trasluchar i anar una mica més orzados, la qual cosa era necessari per a anar més de pressa que els altres tipus de vaixells. Aquest canvi de rumb arriscat podia haver sigut decisiu, però els va eixir bé i els va situar en la primera posició de la classificació combinada. Al voltant de les 19 hores del passat dissabte la flota al capdavant s'acostava a la badia d'Altea després de més de 24 hores navegant. El Hydra del CN Balis va ser el primer a travessar la línia d'arribada a les 19.20 hores, convertint-se així en el guanyador en temps real, seguit del Bruixot (RCN València) que va arribar a les 19.36 de la vesprada i el Trabuco (RCN Torrevieja) a les 20.17 hores.

Després d'obtindre's els temps compensats Bridges to the Sea, del CN Altea, es va fer amb el triomf final absolut i, amb això, els seus tripulants s'emportaran de premi els dos lingots de plata de 1kg cadascun. En la classificació combinada, el segon lloc ha sigut per al Maverta, del RCN Torrevieja, tripulat per Jose Ballester i Andrés Manresa. En tercera posició s'ha classificat El Carmén – Elit Sails de José Coello i Pablo García (RCR Cartagena).

Per cinqué any consecutiu el Club Nàutic d'Altea ha posat en joc el Trofeu per Clubs, que premia l'equip que menor puntuació obtinga després de la suma dels punts de les tres embarcacions que aconseguisquen la millor classificació, i en aquesta 35 edició torna de nou a l'equip del CN Altea després d'una lluita que va estar renyida amb el Maverta, Trabuco i Slick del RCN Torrevieja, en la qual finalment es van imposar les embarcacions del Club Nàutic de altea en primera (Bridges to the Sea), cinquena (Marina Sis) i huitena posició (Aquasonic). Un reconeixement més ha entregat el Club Nàutic d'Altea en aquesta regata a la primera tripulació mixta, l'embarcació Slick de Nerea Goikoetxea i Juan López que han quedat en setzena posició. La major part de la flota va aconseguir acabar la travessia de les 200 milles a2 i travessar la línia en la nit del dissabte, la qual cosa és poc comú ja que normalment l'arribada s'allarga fins al matí del diumenge amb degotejos irregulars d'embarcacions durant les últimes hores de la regata.

Hui, diumenge dia 7, tindrà lloc el lliurament de trofeus en el Club Nàutic d'Altea, la qual se celebrarà a l'exterior i amb els regatistes participants com a únics assistents, sense publique extern; com a mesura de prevenció davant la Covid-19 i per a protegir els esportistes, usuaris del club i habitants de la comarca. Al primer classificat se li obsequiarà amb 2 lingots de Plata d'1 kg, així com al segon i al tercer classificat que se'ls entregarà 2 lingots de Plata de 500g. i 2 lingots de Plata de 250g, respectivament. Hi haurà també trofeus per al 4t, 5é i 6é classificat, per al primer a navegar el recorregut complet en temps real i per a la primera tripulació Mixta.

Es tanca així una edició més de les 200 milles a2 d'Altea, una regata referent en el món de la vela que ha posat a prova a més de 2000 regatistes sota les més dures condicions de l'hivern al Mediterrani des que va començar l'any 1987.

El Club Nàutic d'Altea està més que satisfet amb la 35 edició de la seua regata estrela i agraeix la participació a tots els regatistes que, malgrat la situació sanitària i els canvis de calendari han depositat la seua confiança en el comité de regates assistint així finalment a les 200 milles a2. Així mateix, l'equip de competició del propi club s'emporta molt bones sensacions després del resultat de Carlos Olsson, regatista i entrenador del CN Altea; el qual es troba embarcat en el projecte de creuar l'atlàntic en solitari i sense ajuda externa. Un projecte que ha sigut impulsat inicialment des del Club Nàutic d'Altea, Dictum Advocats i Acastillage Diffusión Altea, i que actualment compta amb la col·laboració principal de Visit Altea, Yuasa, Sarch, Fitmii, Matos Studio, KaiSurf, CH Pràctiques Nàutiques i PepePegatina. El Pogo 2, després de competir a la fi de l'any 2020 en regates de la Classe Mini i acumular més de 4000 milles entre regates i transports, participarà a mitjan setembre de 2021 en la regata transoceànica Mini Transat, que tindrà lloc a mitjan setembre de 2021.