Actualidad Noticias ‘La crisi sanitària ha demostrat que la nostra Federació té una organització molt eficient i àgil’ Jordi Carrasco, president del Comité de Competició de la FVCV

‘La crisi sanitària ha demostrat que la nostra Federació té una organització molt eficient i àgil’ Jordi Carrasco, president del Comité de Competició de la FVCV

Institucional

02 nov. 2020
'La col·laboració entre els esportistes i els Clubs ha sigut màxima i s'ha aconseguit que totes les classes celebren el seu campionat autonòmic' J. Carrasco
FVCV
FVCV
València

1. És clar que a nivell de competició, la crisi sanitària del COVID19 ha canviat per complet el calendari de regates en l'època més activa de l'any. Des de la FVCV com vau afrontar aquesta incertesa?

La crisi sanitària i les mesures implantades per a reduir els contagis van comportar un sacrifici enorme de tota la societat espanyola. Tota activitat no essencial va quedar paralitzada perquè era el moment de protegir la salut que, al cap i a la fi, és el veritablement important. Com no podia ser d'una altra manera, totes les competicions van quedar suspeses el que va provocar que no finalitzara la temporada de vela infantil i vela lleugera i no es pogueren organitzar un gran nombre de regates de nivell un i zero de creuer. Una parada que va afectar i continua afectant la pràctica de l'esport reglat i l'organització d'activitats i competicions esportives. Des de la Federació treballem perquè els protocols estiguen preparats per a assegurar que els entrenaments dels equips de competició, la pràctica recreativa i les competicions s'organitzen amb les màximes garanties de seguretat.

2. Una vegada eixim de l'estat d'alarma, algunes competicions van començar a poder celebrar-se sota uns protocols de seguretat, quins van ser aquests paràmetres?

Lamentablement, va finalitzar l'estat d'alarma però el virus segueix ací i per tant continuem vivint temps d'incertesa.Actualment podem organitzar entrenaments i competicions i els Clubs han iniciat les competicions amb un gran esforç. El nostre esport és un esport segur on les majors precaucions les hem de prendre en terra i ací és on els Clubs han fet un gran esforç per a adaptar les seues instal·lacions i els seus procediments d'organització d'esdeveniments. Els paràmetres dels nostres protocols són molt clars, reduir el mínim possible el contacte entre els regatistes, tècnics i personal de l'organització. Amb aquest objectiu s'ha treballat en tots els aspectes on es podia produir aqueix contacte per a reduir-lo el màxim possible com per exemple les oficines de regates i taulons d'anunci virtuals.

3. Quan vau poder assegurar el compliment de tots els protocols, com va ser el treball a l'hora de reubicar les competicions?

La crisi sanitària ha demostrat que la nostra Federació té una organització molt eficient i àgil. Aquesta organització ha permés que siguem una de les primeres federacions a reiniciar els entrenaments i les competicions. La composició del Comité de competició i la seua manera de funcionament manté un bon sistema de col·laboració entre tots els Clubs organitzadors de competicions, els Clubs participants i els responsables de les classes. El format del Comité de competició permet que tots estiguem implicats en la presa de decisions pel que quan vam tindre la possibilitat d'iniciar les competicions des del Comité de Competició amb la gestió de la direcció esportiva de la Federació es va presentar un esborrany de calendari i es van acordar entre tots els clubs organitzadors i participants les noves dates.

4. I en funció de què vau decidir posposar algunes competicions per a la temporada que ve  i intentar celebrar unes altres?

Des de la Federació ens vam posar a la disposició dels Clubs perquè anaren ells els que ens traslladaren què desitjaven fer amb les seues proves de creuer. Algunes s'han suspés ja per les seues característiques, ja que estan emmarcades en una data concreta i no és possibles recol·locar-les, i unes altres sí que s'han reprogramat. La Federació es va fixar com a objectiu tindre Campionats Autonòmics l'any 2020 en totes les classes. De nou, la col·laboració entre els esportistes i els Clubs ha sigut màxima i s'ha aconseguit que totes les classes celebren el seu campionat autonòmic.

5. Hi ha decisions difícils que prendre hui com, si per mesures de seguretat es decidira restringir els moviments d'algunes províncies de la CV?

En qualsevol moment ens podem veure obligats a implantar mesures més restrictives per a reduir els contagis i aconseguir que el nostre sistema sanitari no es veja saturat. Estem en contacte amb les Autoritats esportives i sanitàries i actuarem amb la màxima coordinació. Tots els escenaris són possibles així que estudiarem les mesures que proposen les autoritats sanitàries i ens adaptarem a qualsevol modificació en la legislació. Tenim els mecanismes necessaris per a adaptar-nos ràpidament als canvis i mantindre informats a tots els esportistes, tècnics, jutges i clubs de la nostra federació.

6. Quant a les seus de les competicions, s'han hagut de canviar els clubs amfitrions?

En les regates de vela infantil i lleugera va finalitzar el circuit al març a causa de l'estat d'alarma i hem iniciat la temporada ara amb un nou calendari de regates. Tots els Clubs que han sol·licitat organitzar una prova ho faran amb totes les garanties de seguretat.

7. De normal és costós organitzar una regata, com heu treballat ara que es necessita més personal per a garantir totes les mesures de seguretat?

En aquests moments tan complicats els Clubs fan un gran esforç per a organitzar les regates. Aquest fet torna a posar de manifest que sense Clubs amb una estructura estable i amb la gestió de les instal·lacions nàutic esportives com a principal motor de la seua activitat seria impossible sostindre el nostre esport. L'esport de la vela necessita una infraestructura i uns mitjans, tant econòmics com humans, per a la seua pràctica i per a l'organització de competicions on els Clubs Nàutics compleixen un paper essencial. L'Administració Pública no pot ni deu fer-se càrrec de l'organització de competicions, per aquest motiu la Federació i els Clubs té un paper essencial per a garantir la difusió i promoció de l'esport i l'organització de competicions. Sense Clubs no hi ha esport organitzat ni competicions, per la qual cosa és essencial que l'Administració els permeta generar activitat econòmica a través de la gestió de les concessions de les instal·lacions. Els beneficis obtinguts són els recursos que els Clubs estan obligats a invertir en els esports nàutics.

És responsabilitat de l'Administració que aquest model d'organització dels Clubs Nàutics com a motors de l'activitat nàutica es mantinga, però també és responsabilitat dels Clubs que aqueixos motors estiguen greixats i llestos per a bolcar tot el seu esforç, dedicació i recursos en la promoció i difusió dels esports nàutics en aquelles localitats on estan situats.